آیا آدرس های اینترنتی در حال تمام شدن هستند ؟
پایگاه خبری تحلیلی تکنولوژی و فناوری
انعکاس آخرین اخبار از دستاوردهای تکنولوژی و فناوری روز دنیا

بلی . آدرس های اینترنتی در حال اتمام است.

البته نه آدرس ها بلکه IP آدرس های اینترنتی است که رو به اتمام است به گفته کارشناسان در کمتر از یک سال آینده، آدرس های اینترنتی که در اصل به صورت شماره های آی پی هستند، تمام می شوند و کاربران به شکل کنونی قادر به استفاده از آن نخواهند بود.

آیا آدرس های اینترنتی در حال تمام شدن هستند؟

گفتنی است هر وسیله سخت افزاری در شبکه اینترنت، یک آی پی یا شماره یونیک و منحصربفرد دارد که هنگام اتصال به اینترنت قابل شناسایی و ورود و خروج است. به نوشته سایت ریدرایت وب، امروز ابزارهای بسیار زیادی وارد بازار شده و می شوند و بیم آن می رود که آی پی ها به اندازه کافی وجود نداشته باشد که این ابزار از طریق آنها به اینترنت متصل شوند.

در این زمینه پژوهشگری به نام "ریچارد مک مانوس" معتقد است توسعه فناوری هایی مانند آر.اف.آی.دی، حسگرهای جدید دیتا، گریدهای هوشمند و ابزارهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف و تلفن های همراه و هوشمند، از جمله این ابزار می باشند که سیل افسار گسیخته تولید و عرضه آنها و نیاز به پیوند آنها با اینترنت، سبب ساز این بحران خواهد شد. اما به گفته وی دلیل عمده و اصلی، افزایش بی سابقه تلفن همراه متصل به اینترنت است که تقریبا بازار را اشباع نموده است.

لازم به ذکر است تحت پروتکل های موجود آی پی نسخه چهار با 32 بیت دیتا (متعلق به دهه 1980)، می توان از 4 میلیارد آی پی برای انواع ابزارهای الکترونیکی و کامپیوتری بهره جست. تنها 6 درصد از آی پی نسخه چهار باقی مانده و در حال حاضر مخابرات در بسیاری از کشورها، از نسخه محدود چهار، به روی نسخه جدید شش سوئیچ کرده اند.

در این رابطه، گوگل و فیس بوک، جزو شرکت های بزرگ اینترنتی هستند که قرار است بزودی بر روی نسخه جدید سوئیچ کنند. البته این کار از نظر فنی وقت گیر و دردسرساز نیز هست.

البته آی پی نسخه شش نیز تا 10 سال قابل دسترسی خواهد بود و البته از طریق تکنیک هایی مانند NAT می توان چندین ابزار را روی یک آی پی منتقل کرد که این نیز به عنوان یک چاره جویی موقت برای یک دهه آینده در نظر گرفته شده است و پس از آن حقیقتا باید راه کارهایی اساسی در این مورد اندیشیده شود.

منبع: ماهنامه دانش و کامپیوتر


مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس


شارژر خورشیدی موبایل Police

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 14 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 91
بازدید کل : 258865
تعداد مطالب : 241
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس